Regulamentul C.Ș.E.



 LICEUL TEHNOLOGIC „FERDINAND I”

 REGULAMENTUL CONSILIULUI ȘCOLAR AL ELEVILOR (CȘE)

 

Capitolul 1

 

Dispoziţii generale

 Art. 1   Consiliul elevilor al Liceului Tehnologic Ferdinand I se organizează conform Regulamentului de ordine interioară , a Regulamentului de organizare şi funcţionare al unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a prezentului regulament. Este o structură asociativă de elevi , destinată promovării intereselor elevilor prin asigurarea unui cadru optim de dezvoltare a personalităţii şi capacităţii fiecărui elev.

 Art. 2   Consiliul elevilor este  un grup de elevi aleşi democratic  care urmăreşte ca elevii să-şi exprime opinia în legătură cu problemele şcolare care-i afectează şi le reprezintă interesele, fără deosebire de sex, confesiune , naţionalitate ori convingeri politice.

 Art. 3   Consiliul elevilor  este un organism democratic prin care elevii exersează practicile democratice.

 Art. 4  Consiliul elevilor promovează cooperarea , parteneriatul , munca în echipă , dezvoltarea personală a elevilor.

 Art. 5   Consiliul elevilor apără drepturile copiilor şi pune în discuţie situaţii când acestea sunt încălcate.

 Art. 6  Consiliul elevilor iniţiază , organizează şi desfăşoară activităţi extraşcolare .

 Art. 7   Consiliul elevilor sprijină proiectele şi programele educative în care este implicată şcoala.

 Art. 8   Consiliul elevilor organizează acţiuniîn comunitate ( strângere de fonduri pentru copii cu nevoi speciale , acţiuni pe probleme de mediu ).

 Art. 9  Consiliul elevilor include un cadru didactic numit de conducerea şcolii care are rolul de a sprijini şi îndruma activitatea lui.

 Art. 10  Consiliul elevilor se organizează şi funcţionează potrivit prezentului regulament aprobat de către reprezentanţii claselor desemnaţi în consiliu.

 Art. 11   Activităţile iniţiate de CE nu trebuie să contravină Regulamentului de ordine interioară , regulamentului şcolar şi legilor ţării.

 

Capitolul 2 

 

  Scopul 

 Art. 1 . Scopul Consiliului elevilor al L.T. Ferdinand I:

          Dezvoltarea capacităţii de asociere şi organizare a elevilor;

 Obiective 

 Art. 2   Obiective generale ale CE          

 Crearea unui  mediu şcolar curat , primitor , care să le asigure elevilor securitate ;

 

   Art. 3   Obiective  specifice ale C.E.

  Organizarea de dezbateri , consfătuiri , precum şi alte activităţi similare pe teme propuse de elevi;

 

 Capitolul 3 

 

Art. 1  Organizarea şi funcţionarea Consiliului elevilor 

 

Consiliul va alege un Birou format din elevi care să îndeplinească următoarele funcţii:

Consiliul Elevilor îşi va desfăşura activitatea pe Comisii de lucru, conduse de un preşedinte.

    Art. 2   Un bun reprezentant al unei grupe ar trebui să întrunească următoarele calităţi :

 

 Art. 3  Demiterea reprezentantului unei clase se face în următoarele situaţii:

 -      În cazul în care un reprezentant îşi prezintă dorinţa de a demisiona din această funcţie trebuie să realizeze o cerere scrisă în dublu exemplar , către preşedintele Consiliului elevilor şi către dirigintele clasei în care să-şi motiveze decizia.  Apoi elevii clasei respective trebuie să aleagă un nou reprezentant.

     Art. 4   CE se constituie în întâlnire extraordinară în a treia săptămână din luna septembrie , în care îşi  alege şi biroul de conducere.

     Art. 5   Întrunirile Consiliului elevilor se vor desfăşura lunar , sau de câte ori este nevoie.

     Art. 7    Toţi consilierii sunt obligaţi să participe la întruniri.

      Art. 8   CE îşi desfăşoară activitatea pe baza unui plan semestrial propus de birou şi aprobat de CE şi   al  unui grafic de întruniri  ( problematica şi data ).

     Art. 9    La întrunirile CE se întocmesc procese verbale.Toate deciziile luate de consiliu vor fi notate de secretar.

      Art. 10  Activitatea CE nu poate perturba activităţile la clasă.

     Art. 11  Întrunirile CE vor fi conduse de preşedintele CE şi coordonate de cadrul didactic coordonator.

                     

Capitolul 4

  Atribuţiile şi responsabilităţile membrilor

   Art. 1. Consiliul elevilor se subordonează Consiliului de administraţie al L.T.Ferdinand I

   Art. 2    Preşedintele Consiliului elevilor:

 

Mandatul preşedintelui încetează în următoarele cazuri:

      Art. 3    În caz de demisie / demitere din funcţie a preşedintelui , în cel mult o lună de la data hotărârii , Consiliul elevilor va organiza  prin hotărârea majorităţii simple a membrilor , alegeri pentru postul vacant de preşedinte.

 Art. 4.    Vicepreşedintele Consiliului elevilor:

 

    Art. 5  Secretarul:

   Art. 6  Responsabili de comunicare şi relaţii cu publicul

 

Art. 7      COMISII

 1. Fiecare membru al Consiliului elevilor poate face parte din cel mult 2 comisii. 

2. O comisie nu poate avea mai mult de 6 membri. 

3. Fiecare comisie are un preşedinte de comisie. 

4. Mandatul preşedintelui de comisie este de 1 an . 

5. Preşedinţii de comisii au atribuţii corespunzătoare funcţiei de preşedinte şi se supun aceloraşi reguli şi prevederi ca şi acesta în cadrul comisiei pe care o conduc. 

6. Membrii unei comisii vor fi înştiinţaţi de data, ora şi locul şedinţei de către preşedintele comisiei. 

7. Comisiile de lucru au următoarele atribuţii principale:

 

Comisia pentru promovarea imaginii instituţiei 

se ocupă de :

-           informarea cu privire la evenimente culturale, oportunităţi pentru elevi, activităţi educative, programe şcolare în curs de desfăşurare 

-           implicarea CE în respectiva activitate (eveniment cultural, oportunitate educativă, programe destinate elevilor) prin realizarea de parteneriate între CE şi organizatori

-           organizarea activităţilor specifice, proprii CE , în colaborare cu diferiţi parteneri educaţionali, Ministerul Educaţiei şi alte instituţii sau ONG-uri de tineret.

- se ocupă de organizarea de concursuri, competiţii, simpozioane pe diverse teme incluse în programa şcolară sau pe domenii ce ţin de activitatea extraşcolară.

 

             Comisia pentru sport si programe pentru tineret

 Comisia va dezvolta o strategie de promovare a unei vieţi sănătoase prin activităţi de tipul :

-           campanii de informare;

-           activităţi propriu-zise pentru încurajarea obiceiurilor sănătoase;

-           organizarea de activităţi sportive, competiţii, campionate, etc.

         

           Avocatul elevului

Obiectivele acestui departament sunt:

-respectarea drepturilor omului/copilului in institutiile scolare;

-înţelegerea, acceptarea şi respectarea individualităţii şi diversităţii elevilor din perspective etnice, religioase, culturale sau de gen;

-asigurarea egalităţii de şanse pentru toţi elevii în ceea ce priveşte accesul la instruire, posibilitatea dezvoltării individuale, asigurarea succesului profesional şi social;

-crearea unui mediu educaţional care să promoveze, prin mijloace variate, incluziunea socială, astfel încât fiecare elev să simtă că este parte integrantă a acelei şcoli (şcoala percepută ca organizaţie);

-dezvoltarea unui sistem stabil şi eficient de cooperare a şcolii cu familia şi comunitatea în vederea sprijinirii tuturor elevilor (şi a familiilor lor) pentru a putea depăşi momentele dificile şi problemele întâlnite.

 

Dispoziţii finale:

  1. Fiecare membru al Consiliului elevilor are dreptul de a vota prin DA sau NU , sau de a se abţine de la vot. Votul poate fi secret sau deschis , în funcţie de hotărârea Consiliului.
  2. Membrii Consiliului elevilor trebuie să respecte toate regulile şi convenţiile adoptate de către Consiliu şi să asigure aplicarea în rândul elevilor a hotărârilor luate.
  3. Membrii Consiliului elevilor au obligaţia de a prezenta probleme specifice procesului instructiv educativ cu care se confruntă colectivele de elevi din care fac parte în cadrul orelor de diriginţie.
  4. Tematica discuţiilor va avea ca obiectiv eficientizarea derulării procesului instructiv educativ  curricular şi extracurricular , îmbunătăţirea condiţiilor de studiu ale elevilor şi organizarea unor activităţi cu caracter extraşcolar de larg interes pentru elevi , activităţi care sunt de competenţa şcolii ca desfăşurare.
  5. Consiliul de administraţie va aviza orice proiect propus de consilieri dacă acesta nu contravine normelor legale în vigoare, bunului simţ şi eticii.
  6. Profesorii pot asista la întruniri ca observatori .
  7. Deciziile luate sunt transmise tuturor profesorilor şi elevilor.