Concurs de limba engleză "PRACTICE ENGLISH ON COMPUTERS"
Concurs de limba engleză
"PRACTICE ENGLISH ON COMPUTERS"
7 aprilie 2014
Concursul PRACTICE ENGLISH ON COMPUTERS se adresează elevilor din învăţământul profesional şi tehnic, cărora le place limba engleză şi calculatorul. Condiţia de bază este să aibe cunoştinţe medii din ambele domenii, să prezinte abilităţi de comunicare, să fie sociabili, să le placă munca şi cooperarea într-o echipă. Concursul a apărut ca o reacţie la marile şi renumitele concursuri la care elevii obişnuiţi, cu un nivel mediu de pregătire, nu pot participa pentru că rezultatul ar fi unul de demoralizare. În aceste condiţii, echipa de coordonare, a creat acest proiect, cu scopul de a stimula elevii noştri, de a le găsi părţile pozitive şi de a puncta pe ele.
Urmând trendul noii generaţii, ne-am hotărât să îmbinăm jocul pe calculator, cu anumite cunoştinţe de bază ale limbii engleze. Plecând de la zicala românească: "Două creiere sunt mai bune decât unul", am organizat activitatea pe grupe de 5 elevi, pentru o mai bună colaborare şi pentru încurajarea de care au nevoie, atunci când se simt inhibaţi de ideea de concurs.
SCOP: Folosirea limbii engleze în utilizarea calculatorului.
OBIECTIVE:
- stimularea elevilor din învăţământul tehnic şi profesional să participe la concursuri;
- depistarea elevilor cu abilităţi de utilizare a calculatorului, cărora le lipseşte motivaţia de afirmare;
- expunerea lucrărilor finale şi acordarea de diplome şi premii.
LICEE PARTENERE
Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi”, Piteşti
prof. Ciucă Ruxandra Ioana, prof. Coman Valentina
prof. Gheorghe Antoaneta
Colegiul Tehnologic „General Magheru”, Tg. Jiu
prof. Luţaru Iulia şi prof. Minoniu Anca
Colegiul Tehnic Nr. 2, Tg. Jiu
prof. Suciu Monica, prof. Ionescu Gabriela,
prof. Mănescu Camelia, prof. Antonie Oana
Liceul Tehnologic „Mihai Bravu”, Bucureşti
prof. Vasilescu Ani, prof. Ungureanu Dan, prof. Lungu Gabriela
Liceul Tehnologic Brătianu, Drăgăşani
prof. Dinu Georgiana, prof. Paraschiva Gheorghe
prof.Popescu Adelina, prof. Buica Oana, prof.Cojocaru Angelica
Liceul Tehnologic Căpitan Nicolae Pleşoianu, Rm. Vâlcea
prof. Toma Mihaela
Liceul Tehnologic Ferdinand I, Rm. Vâlcea
prof. Stoica Otilia
Raport final 2012 - Programul Școala altfel
 |
GRUPUL ŞCOLAR “ FERDINAND I ”
ŞCOALA CU CLASELE I-VIII NR.13
Aleea Teilor Nr.1
240077 – Rm.Vâlcea, Vâlcea
Telefon/Fax: 0350/401693
e-mail:Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
|
Nr. 1283 din 07.05.2012
RAPORT FINAL proiect în cadrul PROGRAMULUI „ŞCOALA ALTFEL”
1. Titlul Proiectului : “ARMONIE ÎN DIVERSITATE”
2. Numărul de activităţi derulate: 25
3. Tipul de activităţi derulate :
- activități sportive;
- activități de educație pentru sănătate și stil de viață sănătos;
- activități de educație ecologică și de protecție a mediului;
- activități cultural- artistice;
- activități de petrecere a timpului liber;
- activități de orientare şcolară şi profesională.
4. Resursele implicate :
- 24 cadre didactice
- 290 elevi
5. Parteneri implicaţi:
- Direcția Sanitară Judetean Vâlcea;
- Primăria Municipiului Rm. Vâlcea;
- Filiala Vâlcea a Agenției Naționale Antidrog;
- Poliţia de proximitate Rm. Vâlcea;
- Teatrul municipal “Ariel”;
- Muzeul de Istorie al Judeţului Vâlcea;
- Muzeului Satului din Bujoreni;
- Facultatea C-tin Brâncoveanu Vâlcea;
- Agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă Vâlcea;
- “Hidroelectrica” – filiala Vâlcea;
- Grup Şcolar “Cpt. N. Pleşoianu” Rm. Vâlcea.
6. Menţionarea spaţiilor de desfăşurare a activităţilor:
- Hidrocentrala Ciunget-Lotru;
- Coşteşti, Valea Trovanților din muntii Buzăului;
- Dealul Cetățuia;
- Teatrul municipal “Ariel”;
- Muzeul de Istorie a Judeţului Vâlcea;
- Muzeului Satului din Bujoreni;
- Facultatea C-tin Brâncoveanu Vâlcea;
- Grup Şcolar “Cpt. N. Pleşoianu” Rm. Vâlcea;
7. Obiectivele urmărite:
- să manifeste spirit de echipă şi de întrecere, în funcţie de un sistem de reguli acceptate ;
- să-şi extindă fondul propriu de deprinderi motrice de bază, aplicativ - utilitare şi sportive;
- să-şi dezvolte deprinderea de a practica jocuri şi diferite sporturi
- activități de educație pentru sănătate și stil de viață sănătos:
- să conştientizeze faptul că un stil de viaţă defectuos ne îmbolnăveşte ;
- să cunoască efectele negative prin utilizarea în exces a televizorului şi a calculatorului;
- să dezvolte unor atitudini de adoptare unui stil de viaţă sănătos, fără tutun, alcool şi droguri;
- sensibilizarea şi educarea populaţiei şcolare în scopul evitării consumului experimental de droguri .
- să proiecteze propria persoană în viitor privind descrierea stilului de viaţă;
- activități de educație ecologică și de protecție a mediului:
- să coopereze în cadrul grupului ţintă pentru identificarea acţiunilor oportune, benefice mediului natural;
- să sensibilizeze membrii comunităţii cu privire la protecţia pădurii şi, în general, la spaţiile verzi, prin acţiunile efectuate;
- să manifeste iniţiativă, hărnicie, empatie faţă de colegi, consecvenţă.
- activități cultural - artsitice:
- să contribuie la promovarea culturii;
- să aplice criterii estetice şi morale în aprecierea valorilor;
- să perceapă valorile morale şi culturale;
- să educe elevii în spiritul conservării şi promovării specificului regional din care fac parte;
- să dezvolte manifestarea unor atitudini comunitare deschise, în concordanţă cu principiul “unitate în diversitate”;
- activități de petrecere a timpului liber:
- să conștientizeze necesitatea planificării vieții personale, a timpului liber, în vederea dezvoltării sentimentului de "satisfacţie a trăirii timpului".
- să cunoască şi să-şi însuşească modalităţile diverse de organizare şi petrecere a timpului liber;
- să ofere posibilitati mai largi de cunoaștere directă a realitații din județul Vâlcea;
- să cunoască valentele formative ale excursiilor si drumețiilor, prin lărgirea sferei informaționale;
- să dezvolte conduita moral-civică a elevilor;
- să contribuie la promovarea culturii;
- să aplice criterii estetice şi morale în aprecierea valorilor;
- să perceapă si sa aprecieze valorile iculturale;
- activități de orientare şcolară şi profesională:
- să conştientizeze nivelul cunoştinţelor şi competenţelor necesare în profesia vizată;
- să fie pregătiţi pentru uninterviu de selecţieprofesională;
- să cunoască mobilitatea oferită de piaţa muncii europene.
- să cunoască propriile interese şi aspiraţii;
- să identifice anumite meserii;
- să identifice abilităţile personale;
- să coreleze abilităţile cu aspiraţiile şi cu cerinţele meseriei preferate;
8. Modalităţi de evaluare a activităţii:
- fotografii;
- diplome;
- prezentări Powerpoint;
- expoziţie cu obiecte tradiţionale, cu lucrări ale elevilor participanţi la Concurs Naţional si la Simpozionul National ,,TRADIŢII ŞI OBICEIURI ETNOGRAFICE ÎN ZONA OLTENIEI,,;
- desene, picturi, felicitări, ouă încondeiate.
9. Rezultate înregistrate:
- Formarea deprinderilor de a lucra în echipă;
- Descoperirea unor aptitudini noi;
- Înţelegerea şi puterea de a dezbate pe marginea unui subiect, experiment;
- Relaţionarea armonioasă cu cei din jur;
- Jurnal de excursie;
- Îmbogăţirea orizonturilor culturale.
10. ANALIZA SWOT:
a. Puncte tari:
- Disponibilitatea elevilor din Grupul Școlar „Ferdinand I” Rm.Vâlcea, de a participa la activități educative extrașcolare și extracurriculare;
- Disponibilitatea profesorilor din Grupul Școlar „Ferdinand I” Rm.Vâlcea de a organiza activități educative extrașcolare și extracurriculare;
- Sprijinul acordat elevilor și cadrelor didactice, de conducerea Grupului Școlar „Ferdinand I” Rm. Vâlcea în organizarea și desfășurarea activităților educative extrașcolare și extracurriculare;
- Parteneriatele încheiate de Grupul Școlar „Ferdinand I” Rm.Vâlcea cu instituții reprezentative în comunitatea locală.
b. Puncte slabe:
- Cadre didactice din Grupul Școlar „Ferdinand I” Rm.Vâlcea, care nu au încredere în valoarea educativă și formativă a activităților educative extrașcolare și extracurriculare;
- Elevi care se grăbesc să intre în vacanța de primăvară;
- Lipsa de fonduri extrabugetare care ar putea fi folosite de Grupul Școlar „Ferdinand I” Rm. Vâlcea la plata cheltuielilor pe care le presupun deplasările elevilor;
c. Oportunităţi:
- Părinții elevilor din Grupul Școlar „Ferdinand I” Rm.Vâlcea sunt alături de conducerea școlii și de cadrele didactice, atunci când se organizează activități educative extrașcolare și extracurriculare cu elevii și pentru elevi;
- Sprijinul acordat de Instituții reprezentative ale municipiului Rm.Vâlcea în organizarea și desfășurarea de activități educative extrașcolare și extracurriculare, în parteneriat cu Grupul Școlar „Ferdinand I”;
d. Ameninţări:
- Condiţiile meteo nefavorabile desfăşurării unor activităţi în aer liber;
- La unele activităţi s-au înregistrat absenţe nejustificate;
- Timp insuficient pentru consolidare şi evaluare;
- Participare în mai mică elevilor din zona rurală, datorită costului mare al abonamentului.
11. Recomandări, sugestii:
- Saptămâna „Școala altfel” să nu preceadă perioada de vacanță a elevilor;
- Precizări concrete despre modul de alcătuire a orarului școlii în săptămâna „Școala altfel;
- Atragerea de sponsori pentru susţinerea activităţilor desfăşurate .
12. Anexe:
Model de bună practică : CD cu film realizat la Festivalul Național ,,TRADIŢII ŞI OBICEIURI ETNOGRAFICE ÎN ZONA OLTENIEI,, desfășurat la Muzeul Satului din Bujoreni.
Nume şi prenume coordonator proiect /Semnătura
Prof.Apostol Doinița,
 |
GRUPUL ŞCOLAR “ FERDINAND I ”
ŞCOALA CU CLASELE I-VIII NR.13
Aleea Teilor Nr.1
240077 – Rm.Vâlcea, Vâlcea
Telefon/Fax: 0350/401693
e-mail:Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
|
Nr.1283 din 07.05.2012
RAPORT FINAL PROGRAM „ŞCOALA ALTFEL”
1.Titlul Proiectului: “ARMONIE ÎN DIVERSITATE”
2. ANALIZA SWOT:
a. Puncte tari:
i. Disponibilitatea elevilor din Grupul Școlar „Ferdinand I” Rm. Vâlcea, de a participa la activități educative extrașcolare și extracurriculare;
ii. Disponibilitatea profesorilor din Grupul Școlar „Ferdinand I” Rm. Vâlcea de a organiza activități educative extrașcolare și extracurriculare;
iii. Sprijinul acordat elevilor și cadrelor didactice, de conducerea Grupului Școlar „Ferdinand I” Rm. Vâlcea în organizarea și desfășurarea activităților educative extrașcolare și extracurriculare;
iv. Parteneriatele încheiate de Grupul Școlar „Ferdinand I” Rm. Vâlcea cu instituții reprezentative în comunitatea locală.
b. Puncte slabe:
i. Cadre didactice din Grupul Școlar „Ferdinand I” Rm.Vâlcea, care nu au încredere în valoarea educativă și formativă a activităților educative extrașcolare și extracurriculare;
ii. Elevi care se grăbesc să intre în vacanța de primăvară;
iii. Lipsa de fonduri extrabugetare care ar putea fi folosite de Grupul Școlar „Ferdinand I” Rm. Vâlcea la plata cheltuielilor pe care le presupun deplasările elevilor;
c. Oportunităţi:
i. Părinții elevilor din Grupul Școlar „Ferdinand I” Rm. Vâlcea sunt alături de conducerea scolii și de cadrele didactice, atunci când se organizează activități educative extrașcolare și extracurriculare cu elevii și pentru elevi;
ii. Sprijinul acordat de Instituții reprezentative ale municipiului Rm.Vâlcea în organizarea și desfășurarea de activități educative extrașcolare și extracurriculare, în parteneriat cu Grupul Școlar „Ferdinand I”;
d. Ameninţări:
i. Condiţiile meteo nefavorabile desfăşurării unor activităţi în aer liber;
ii. La unele activităţi s-au înregistrat absenţe nejustificate;
iii. Timp insuficient pentru consolidare şi evaluare;
iv. Participare în mai mică elevilor din zona rurală, datorită costului mare al abonamentului.
3.Recomandări, sugestii:
- Săptămâna „Scoala altfel” sa nu preceadă perioada de vacanță a elevilor;
- Precizări concrete despre modul de alcătuire a orarului scolii în săptămâna „Scoala altfel;
- Atragerea de sponsori pentru susţinerea activităţilor desfăşurate .
4. Anexe:
Model de bună practică / CD cu filmul realizat la Festivalul Național ,,TRADIŢII ŞI OBICEIURI ETNOGRAFICE ÎN ZONA OLTENIEI,, desfășurat la Muzeul Satului din Bujoreni.
Nume şi prenume Director/Semnătura
Prof. Statie Alexandru,
________________________
Nume şi prenume Consilier educativ/Semnătura
Prof.Apostol Doinița,
_______________________
Nume şi prenume Coordonator CEAC/Semnătura
Prof. Florica Aurica
_______________________.