Proiect e-twinning "We Love Photography"

Proiect e-twinning: We Love Photography

 

Perioada: 04.11.2015 – 15.07.2016
Inițiatorii proiectului: prof. Ochia Mădălina, prof. Ochia Florin
Participanți: elevi ai claselor IX-a A și a X-a A din Liceul Tehnologic "Ferdinand I" Rm. Vâlcea
Parteneri: ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ (Experimental Senior-High School of Patras), PATRAS GRECIA, PENDIK BARBAROS HAYRETTIN PAŞA MESLEKI VE TEKNIK ANADOLU LISESI, İstanbul TURCIA

Prezentarea proiectului

Proiectul s-a axat pe arta fotografiei. La început, elevii s-au prezentat și au comunicat în limba engleză. Apoi au făcut fotografii (peisaje, portrete, monumente), pe care le-au descris pe scurt pentru a le prezenta participanților în proiect. După fiecare tematică abordată, fiecare școală a votat pentru cea mai bună fotografie.  Elevii au făcut schimb de informații și experiență privind tehnicile de realizare a fotografiilor. În final, elevii au creat un poster și un album digital.

Inovaţie pedagogică

Abordarea pedagogică a proiectului presupune utilizarea unor metode didactice specifice proiectelor, astfel: în etapa premergătoare preluării fotografiilor - documentarea privind subiectele ce pot fi abordate, culegerea, analiza și sinteza informațiilor; documentarea privind tehnicile de realizare a fotografiilor, activități practice de fotografiere și prelucrare a imaginilor, stabilirea criteriilor de evaluare a fotografiilor; realizarea fotografiilor - aplicarea tehnicilor de fotografiere.
În toate etapele proiectului accentul va fi pus pe creativitate, inovare, munca în echipă, colaborarea elevilor pentru rezolvarea problemelor apărute.

Comunicare şi schimburi între şcolile partenere

Comunicarea cu partenerii s-a realizat prin instrumentele specifice Etwinning: Teacher bulletin, jurnalul proiectului, prin email.
Feedbackul privind fotografiile postate de elevi a fost imediat, elevii fiind  încurajați să comenteze și să aprecieze produsele colegilor. S-au votat cele mai bune fotografii în urma discuțiilor cu elevii.

Colaborare între şcolile partenere

Colaborarea cu partenerii cadre didactice în proiect a fost permanentă. S-au discutat și stabilit împreună cele mai bune modalități de implementare a proiectului, activitățile relevante atingerii scopului acestuia.
Elevii au colaborat activ la culegerea și selectarea informațiilor de prezentare a școlii și a orașului, incluse în cele două pagini postate în twinspace.
Colaborarea între elevi a constat în alegerea celor mai potrivite modalități de lucru, în stabilirea criteriilor pe care trebuie să le îndeplinească fotografiile, în propuneri de softuri de prelucrare digitală a imaginilor, în împărtășirea cunoștințelor și tehnicilor privind realizarea fotografiilor.
Pe măsură ce au fost adunate materiale, elevii ai colaborat pentru a selecta cele mai reușite fotografii, pentru a crea albume și postere în format digital.

 

Utilizarea tehnologiei

 În etapa documentării, elevii au utilizat eficient instrumentele web de informare și documentare: motoare de căutare, biblioteci virtuale, inclusiv pentru imagini. Au fost consultate bloguri și site-uri legate de arta fotografică.

Elevii au utilizat twinspace-ul pentru a-și completa informațiile din profil și pentru a cunoaște elevii din țările participante.
În continuare, elevii vor utiliza softuri de prelucrare a imaginilor și instrumente web colaborative pentru crearea albumelor digitale(padlet.com), alte resurse web pentru votare.

În toate activitățile derulate, elevii au utilizat responsabil tehnologia: au respecta drepturile de autor, netiquette – codul bunelor maniere pe Internet, au asigurat confidențialitatea datelor personale și a informațiilor din postările colegilor.

Rezultate, impact

Comunicarea elevilor în limba engleză și nivelul cunoștințelor despre țările participante s-a îmbunătățit.

Elevii au învățat că este necesar să-şi dezvolte abilitățile de lucru în echipă, să colaboreze în vederea realizării unor produse relevante şi au comparat munca lor cu cea a colegilor.

Şcoala va beneficia de rezultatele proiectului prin:

Cel mai deosebit rezultat al proiectului îl reprezintă  dezvoltarea interesului manifestat de  elevi  pentru tehnologie și creativitate.