Chestionar stiluri de invatare

Traducere, adaptare si implementare: prof. Ochia Florin,
avand ca sursa Index of Learning Styles Questionnaire,
autori Barbara A. Soloman, Richard M. Felder



Indicaţii

Pentru fiecare din cele 44 de întrebări de mai jos selectaţi fie varianta a, fie varianta b pentru a indica răspunsul d-voastră. Dacă ambele variante de răspuns vi se potrivesc, alegeţi-o pe aceea care este valabilă de cele mai multe ori.

Toate intrebările sunt obligatorii. După ce aţi răspuns la toate, apăsaţi butonul Trimite aflat la sfârşitul formularului. Dacă doriţi să reluaţi intregul chestionar apăsaţi butonul Resetare.


  1. Inteleg un lucru ceva mai bine dupa ce
      (a) exersez practic cu acel lucru.
      (b) ma gandesc mai profund la acel lucru.

  2. Mai degraba sunt considerat
      (a) realist.
      (b) inovator.

  3. Cand ma gandesc la ce am facut ieri, cel mai probabil imi voi aminti
      (a) o imagine.
      (b) cuvinte.

  4. Tind sa
      (a) inteleg detaliile unui subiect dar sa fiu confuz privind structura sa generala.
      (b) inteleg structura generala dar sa fiu foarte confuz privind detaliile.

  5. Cand invat un lucru nou, ma ajuta sa
      (a) vorbesc despre acel lucru.
      (b) ma gandesc la acel lucru.

  6. Daca as fi profesor, mai degraba as preda un curs
      (a) ce prezinta fapte si situatii din viata reala.
      (b) ce prezinta idei si teorii.

  7. Prefer sa primesc informatii noi sub forma de
      (a) imagini, diagrame, grafice, harti .
      (b) instructiuni scrise sau informatii verbale .

  8. Odata ce inteleg
      (a) toate componentele, pot intelege ansamblul.
      (b) ansamblul, vad cum functioneaza componentele acestuia .

  9. Intr-un grup de studiu ce lucreaza la un material dificil, prefer sa
      (a) ma implic activ si sa contribui cu idei.
      (b) stau rezervat si sa ascult pe ceilalti.

  10. Imi este mai usor
      (a) sa invat fapte.
      (b) sa invat concepte.

  11. Intr-o carte cu multe ilustratii si diagrame, este probabil ca eu
      (a) sa urmaresc cu mare atentie imaginile si diagramele.
      (b) sa ma concentrez asupra textului scris.

  12. Cand rezolv probleme de matematica
      (a) ajung la solutie dupa mai multi pasi succesivi.
      (b) deseori vad solutia problemei, dar am dificultati de a gasi pasii de urmat pentru obtinerea acesteia.

  13. In clasele in care am fost
      (a) am ajuns de obicei sa cunosc bine multi dintre colegi.
      (b) rareori am ajuns sa cunosc multi dintre colegi.

  14. Cand citesc ceva, prefer
      (a) ceva ce ma invata fapte sau imi spune cum sa fac ceva practic.
      (b) ceva ce imi ofera idei la care sa cuget.

  15. Imi plac profesorii
      (a) care deseneaza multe grafice pe tabla.
      (b) care petrec mult timp explicand.

  16. Cand analizez o poveste sau un roman
      (a) ma gandesc la intamplari si incerc sa le pun cap la cap pentru a descoperi tema acesteia.
      (b) pur si simplu stiu care este tema acesteia la finalizarea lecturii si apoi trebuie sa ma reintorc si sa gasesc intamplarile care le demonstreaza.

  17. Cand incep o tema de casa, este probabil ca
      (a) voi incepe imediat lucrul pentru a gasi solutia.
      (b) voi incerca mai intai sa inteleg pe deplin problema.

  18. Prefer
      (a) faptele concrete.
      (b) teoria.

  19. Imi reamintesc cel mai bine
      (a) ceea ce vad.
      (b) ceea ce aud.

  20. Este mai important pentru mine ca profesorul
      (a) sa prezinte materialul de invatare pas cu pas intr-o ordine logica.
      (b) sa imi ofere o idee de ansamblu si apoi sa lege materialul de alte subiecte.

  21. Prefer sa invat
      (a) intr-un grup de lucru.
      (b) singur.

  22. Ma consider mai mult
      (a) atent la detaliile lucrului pe care il fac.
      (b) creativ legat de modul in care imi fac munca.

  23. Cand primesc directii de orientare catre un loc necunoscut, prefer
      (a) o harta.
      (b) indicatii scrise.

  24. Invat
      (a) intr-un ritm destul de constant. Daca studiez mult, ii voi da de cap problemei.
      (b) in salturi. Voi fi total confuz si, dintr-o data, voi intelege totul.

  25. Prefer
      (a) sa fac imediat un lucru.
      (b) sa ma gandesc mai intai cum voi proceda.

  26. Cand citesc de placere, imi place ca scriitorii
      (a) sa spuna clar ce anume gandesc.
      (b) sa spuna lucrurile intr-un mod creativ, interesant.

  27. Cand vad un grafic sau o schita in clasa, cel mai probabil imi voi aminti
      (a) imaginea.
      (b) ce a vorbit profesorul despre ea.

  28. Cand mi se prezinta informatii
      (a) ma concentrez mai mult pe detalii si pierd ideea de ansamblu.
      (b) incerc sa deslusesc ideea de ansamblu inainte de a intra in detalii.

  29. Imi reamintesc mai usor
      (a) ceva ce am facut.
      (b) ceva despre care m-am gandit foarte mult.

  30. Cand trebuie sa execut o sarcina, prefer sa
      (a) fac lucrurile intr-un singur mod bine stabilit.
      (b) caut intotdeauna modalitati noi de a executa sarcina.

  31. Cand cineva imi prezinta anumite rezultate, prefer
      (a) diagramele sau graficele.
      (b) text ce sintetizeaza rezultatele.

  32. Cand lucrez la o compunere, probabil ca
      (a) ma voi gandi si lucra la partea introductiva si apoi voi progresa pas cu pas.
      (b) ma voi gandi si lucra la parti diferite ale compunerii si apoi le voi ordona si asambla.

  33. Cand trebuie sa lucrez la un proiect de grup, vreau prima data ca
      (a) sa se intruneasca grupul pentru a discuta si dezbate, fiecare putand sa contribuie cu idei.
      (b) fiecare sa caute individual idei si apoi sa se adune impreuna intr-un grup pentru a le compara.

  34. Consider cea mai mare lauda ca cineva sa fie numit
      (a) rational.
      (b) inventiv.

  35. Cand particip la o petrecere, este mai probabil sa imi amintesc
      (a) cum aratau oamenii.
      (b) ce afirmau oamenii despre ei insisi.

  36. Cand studiez un subiect nou, prefer
      (a) sa ma concentrez cat mai mult asupra acelui subiect si sa invat cat de mult pot.
      (b) sa incerc sa fac conexiuni intre acel subiect si subiecte inrudite cu acesta.

  37. Este mai probabil sa fiu considerat
      (a) deschis, sociabil.
      (b) retinut, necomunicativ.

  38. Prefer cursurile ce insista asupra
      (a) materialului concret (fapte, date).
      (b) materialului abstract (concepte, teorii).

  39. Pentru distractie, prefer sa
      (a) ma uit la televizor.
      (b) citesc o carte.

  40. Anumiti profesori incep lectia cu o prezentare succinta a ideilor principale ce vor fi discutate in cadrul lectiei. Astfel de prezentari introductive le consideri
      (a) utile intr-o oarecare masura.
      (b) foarte utile.

  41. Ideea realizarii temelor in echipa, cu o singura nota pentru intregul grup,
      (a) imi convine.
      (b) nu imi convine.

  42. Cand efectuez calcule lungi ,
      (a) am tendinta de a repeta toti pasii si de a verifica calculele foarte atent.
      (b) gasesc obositoare verificarea calculelor mele si trebuie sa ma fortez sa o realizez.

  43. Tind sa descriu locurile vizitate
      (a) usor si relativ cu acuratete.
      (b) cu dificultate si fara multe detalii.

  44. Cand rezolv probleme intr-un grup, mai degraba
      (a) ma gandesc la pasii procesului de rezolvare.
      (b) ma gandesc la posibilele consecinte sau aplicatii ale solutiei in domenii variate.